Declaração de consenso do fórum global para a pedagogia da educação física 2010 (GoFPEP 2010): pedagogia da saúde e da educação física no século XXI [Global forum for physical education pedagogy 2010 (GoFPEP 2010) statement of consensus]
Palavras-chave:
Educação Física, Promoção da Saúde, Atividade Física, Estilo de Vida, Saúde PúblicaResumo
Programas de Educação Física e de Saúde precisam ser repensados. Um mundo em - transformação demanda tecnologias e novos métodos pedagógicos para a preparação de educadores físicos e de saúde. O Fórum Global para Pedagogia da Educação Física 2010 (GoFPEP 2010) juntou educadores, profissionais, administradores, líderes empresariais e formuladores de políticas de 26 países, representando universidades, escolas e outras instituições. Uma finalidade foi elaboração do consenso global intitulado A Saúde e a Educação Física no Século XXI. Recomendações do Consenso incluem estilos de vida ativos e saudáveis, aprendizado centrado no estudante, expansão de conhecimento, habilidades e disposições requeridas no século XXI, alfabetização física, promoção da justiça social e reconceituação da avaliação do ensino contextualizando uso de tecnologias e engajamento de agentes sociais. O Consenso recomenda integração entre campos da Saúde e EF, promoção de boas práticas, parcerias, sensibilidade para a diversidade, estratégias para promover responsabilização e ligação entre prática e teoria.
ABSTRACT - Worldwide, physical education programs need to be reconceptualized. In an ever-changing world, the examination of new forms of pedagogy, use of technology and new methods for preparing physical educators need to be examined. This article aims to present the Consensus Statement entitled Health and Physical Education Pedagogy in the 21st Century fostered at the Global Forum for Physical Education Pedagogy 2010 - GoFPEP 2010. The Global Forum for Physical Education Pedagogy 2010 (GoFPEP 2010) drew more than 70 renowned educators, professionals, administrators, business leaders, and policy makers from 26 countries, representing 64 universities, schools, and other institutions. The primary purpose was to craft a global consensus statement entitled Health and Physical Education Pedagogy in the 21st Century. Recommendations include healthy active lifestyles, student centered learning, advancing knowledge, skills, and dispositions required by 21st Century learners with physical literacy, programs as models of social justice, re-conceptualizing assessment strategies using technology and engaging a multiple stakeholders. The consensus statement calls for integrating health and PE, promoting best practices, building partnerships, developing sensitivity to diversity, strategies to promote accountability, and linking practice to theory.
Keywords: Physical Education and Training; Life Style; Public Health
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