The analysis of trends and culture as a tool for brand management

Autores

  • Nelson Pinheiro Gomes University of Lisbon University Institute of Arts, Design and Enterprise

Palavras-chave:

Branding, Trends, Culture.

Resumo

Trends Studies dwell on consumer behaviors and patterns, as wellas style and taste, on a cultural and mindset perspective that helps tobetter understand the consumer and to set more solid and informedstrategies. Considering the growing importance and diiculty in understanding,identifying and managing segments, this paper underlines theimportance of trends analysis in the construction and management of abrand and its audience.

Referências

AAKER, David. Managing Brand Equity. New York: The Free Press,

ATKIN, Douglas. O Culto das Marcas. Quando os consumidores se

tornam verdadeiros crentes. Tradução de Luís Jorge, Lisboa: Tinta da

China, 2008.

DAWKINS, Richard. The Selish Gene. Oxford: Oxford University

Press, 2006 [1976].

GLOOR, Peter et al. (2009). “Coolfarming – How Cool People Create

Cool Trends”. Disponível em http://www.ickn.org/documents/edumedia09_

coolfarming.pdf. Acesso em 28/04/2012).

HIGHAM, William. The Next Big ThingL. ondon: Kogan Page, 2009.

HOLT, Douglas e Cameron Douglas. Cultural Strategy: using innovative

ideologies to build breakthrough brands. Oxford: Oxford University

Press, 2010.

KAPFERER, Jean-Noel. [re]inventing the brand. Tradução de Anglia

Translations, London: Kogan Page, 2001.

KAPFERER, Jean-Noel. O que vai mudar as marcas. Tradução de Carolina

Huang, Porto Alegre: Bookman, 2004.

LIPOVETSKY, Gilles. A Felicidade Paradoxal: Ensaio sobre a sociedade

do Hiperconsumo. Traduzido por Patrícia Xavier, Lisboa: Edições

, 2006.

SOLOMON, Michael. Consumer Behavior. 4ª edição, New Jersey:

Prentice Hall, 1999.

RASQUILHA, Luís. Tendências e Gestão da Inovação. Lisboa: Verlag

Dashofer, 2011.

VEJLGAARD, Henrik. Anatomy of a Trend. New York: McGraw-Hill,

WEBSITE SCIENCE OF THE TIME. Disponível em http://www.scienceofthetime.

com. Acesso em 06-02-2015.

Downloads

Publicado

2018-12-29

Edição

Seção

Artigos