Sobre a Revista
Foco e Escopo
History
The e-Journal LOGO is organized by the Organizational Guidance Genesis Laboratory, a research group linked to the Department of Graphic Expression of the Federal University of Santa Catarina. Concerned with the scientific diffusion of design, this journal aims to socialize in the academic and business world unpublished works of the most distinguished investigations about teaching, research and practical application. the publication has started in 2010 with some articles of the 1st Seminar on Branding and Graphic Design. After that year, the publication became periodic. In 2011, already in the format of e-Journal LOGO, nine works were published about intangible aspects of the manifestation of trademarks. Subsequently, the journal returned its activities in 2014, with two annual issues and under the guidance of the Incubadora de Periódicos (journal Incubator) of the Federal University of Santa Catarina. In 2017, the journal inaugurated its four-month period edition. In the same year, it was connected to quality indexes of national and international academic journals, obtaining DOI registration for all published articles.
Focus and Scope
The e-Journal LOGO produced primarily on virtual version, is published quarterly and is dedicated to the publication of articles, reviews and interviews of selected authors, as well as texts by authors invited by the Editorial Board. This is a continuous and systematic project (blind review). In addition to the scope of design studies and their involvement with organizational genesis, issues related to design, innovation and entrepreneurship are addressed. Themes related to these three main subjects - design, innovation and entrepreneurship - give theoretical and practical corpus for the multiple composition of the performances and the understanding of design. Therefore, the e-Journal LOGO accepts works that explore topics such as: design management; branding; creative and co-creative processes; innovation; Trends; methodology, tools and design techniques of all spheres which the design applies [Graphic, Industrial, Fashion, Digital, Experiential, Interior, etc.].
The journal is indexed on areas of Architecture, Urbanism and Design, Administration and Interdisciplinary in the CAPES Qualis.
Indexes: Latindex, Sumarios.org, ORCiD, Google Scholar and CrossRef
Mission
Spread the knowledge of Design, Innovation and Entrepreneurship through culture studies, methods and design practices.
--
Histórico
A e‐Revista LOGO é um periódico organizado pelo do Laboratório de Orientação da Gênese Organizacional, uma unidade de pesquisa ligada ao Departamento de Expressão Gráfica da Universidade Federal de Santa Catarina. Preocupada com a difusão científica no campo do design, este periódico visa socializar no mundo acadêmico e empresarial trabalhos inéditos das mais distintas investigações no âmbito do ensino, da pesquisa e da aplicação prática. Sua publicação foi iniciada no ano de 2010 com a veiculação dos artigos do 1º Seminário de Branding e Design Gráfico. Após sua estreia, a publicação tornou-se periódica. No ano de 2011, já no formato de e-Revista LOGO, foram ao ar nove trabalhos que abordaram aspectos intangíveis da manifestação de marcas comerciais. Posteriormente, a revista reiniciou suas atividades em 2014, com dois números anuais e sob orientação da Incubadora de Periódicos da Universidade Federal de Santa Catarina. No ano de 2017, a revista inaugurou sua edição quadrimestral. Neste mesmo ano, vinculou-se a indexadores de qualidade de periódicos acadêmicos nacionais e internacionais, obtendo também o registro DOI para todos os artigos publicados.
Foco e escopo
A e-Revista LOGO, produzida prioritariamente na versão eletrônica, é editada quadrimestralmente e se dedica à publicação de artigos, resenhas e entrevistas inéditos de autores selecionados, bem como textos de autores convidados pelo Conselho Editorial. Trata-se de um projeto contínuo e sistemático (blind review). Para além do escopo dos estudos em design e seu envolvimento com a gênese organizacional, são abordados assuntos pertinentes ao tema do design, inovação e empreendedorismo. Temas relacionados a estes três eixos centrais – design, inovação e empreendedorismo – dão corpus teórico e prático para a composição múltipla das atuações e da abrangência do design. Sendo assim, são aceitos trabalhos que explorem temáticas como: gestão de design; branding; processos criativos e cocriativos; inovação; tendências; metodologia, ferramentas e técnicas projetuais de todas as esferas às quais o design se aplica [Gráfico, Industrial, Moda, Digital, Experiencial, Interiores, etc.].
A revista está indexada nas áreas Arquitetura, Urbanismo e Design, Administração e Interdisciplinar no Qualis CAPES.
Indexadores: Latindex, Sumários.org, ORCiD, Google Scholar e CrossRef
Missão
Difundir o conhecimento de Design, Inovação e Empreendedorismo por meio dos estudos de cultura, métodos e práticas projetuais.
Processo de Avaliação pelos Pares
Blind Peer Review Process
The articles are forwarded to two reviewers, members of the Advisory Board of the journal, for blind review. The publication of articles may be:
(a) approved in its entirety, without corrections;
- b) approved in its entirety, with corrections;
- c) disapproved.
In case of divergences, the article is sent to a third ad hoc consultant, aiming at the divergence of opinions. The works that receive recommendations and suggestions will be sent to the authors for the appropriate adaptations. In this case, the return period must be respected and it will be up to the publishers to evaluate whether the recommendations were met or not, and, if not, to refuse the publication. There will be no recourse to denied work. It will be up to the editors to classify the texts as articles or essays.
--
Processo de Revisão Cega por Pares
Os artigos serão encaminhados a dois pareceristas, membros dos Conselho Consultivo da revista, para revisão cega. A publicação dos artigos poderá ser:
- a) aprovada na íntegra, sem alterações;
- b) aprovada na íntegra, com alterações;
- c) reprovada.
Caso ocorram divergências serão enviados a um terceiro consultor ad hoc, visando ao desempate de opiniões. Os trabalhos que receberem recomendações e sugestões serão encaminhados aos autores, para as devidas adaptações. Neste caso o prazo de devolução deverá ser respeitado e caberá aos editores avaliar se as recomendações foram ou não atendidas e, no caso de negativa, recusar a publicação. Não haverá recurso ao trabalho recusado. Caberá aos editores classificar os textos como artigos ou ensaios.
Periodicidade
Four-month period. Submissions received in streaming.
--
Periodicidade quadrimestral. Submissões recebidas em fluxo contínuo.
Política de Acesso Livre
This journal offers immediate free access to its content, following the principle that providing free scientific knowledge to the public improve greater global democratization of knowledge.
--
Esta revista oferece acesso livre imediato ao seu conteúdo, seguindo o princípio de que disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico ao público proporciona maior democratização mundial do conhecimento.
Histórico do periódico
The e-Journal LOGO is organized by the Organizational Guidance Genesis Laboratory, a research group linked to the Department of Graphic Expression of the Federal University of Santa Catarina. Concerned with the scientific diffusion of design, this journal aims to socialize in the academic and business world unpublished works of the most distinguished investigations about teaching, research and practical application. the publication has started in 2010 with some articles of the 1st Seminar on Branding and Graphic Design. After that year, the publication became periodic. In 2011, already in the format of e-Journal LOGO, nine works were published about intangible aspects of the manifestation of trademarks. Subsequently, the journal returned its activities in 2014, with two annual issues and under the guidance of the Incubadora de Periódicos (journal Incubator) of the Federal University of Santa Catarina. In 2017, the journal inaugurated its four-month period edition. In the same year, it was connected to quality indexes of national and international academic journals, obtaining DOI registration for all published articles.
--
A e‐Revista do Laboratório de Orientação da Gênese Organizacional – LOGO – é um periódico organizado pelo LOGO, uma Unidade de Pesquisa ligada ao Programa de Pós Graduação em Design do Departamento de Expressão Gráfica da Universidade Federal de Santa Catarina. Preocupada com a difusão científica no campo do envolvimento do DESIGN com a gênese organizacional, visa socializar ao mundo acadêmico e empresarial, através de trabalhos inéditos, as mais distintas investigações no âmbito do ensino, pesquisa e produção relacionadas aos assuntos pertinentes ao tema do design, inovação e empreendedorismo. Temas relacionados a estes três eixos centrais são aceitos para compor a abrangência das teorias e aplicações do design. Logo, trabalhos acerca de gestão de design como branding, metodologia de projeto, processos criativos e cocriativos, inovação, tendências, ferramentas e técnicas projetuais, sendo elas das áreas de Gráfico, Industrial, Moda, Digital, Interiores ou outra área relacionada são bem vindos. A revista incia sua edição quadrimestral no ano de 2017, e está indexada em bases nacionais e internacionais. Todos os artigos enviados aos editores são submetidos para avaliação cega e por pares ao Conselho Consultivo.